Translate

Prestigio Geovision 5700BTFMHD (Test)

Tako kot že mnoge druge naprave pred njo, je tudi ta mašinca priletela naravnost na mojo operacijsko mizo, na kateri vsake toliko časa izberem model, ki ga malo bolje potestiram in analiziram, če mi le to dopušča čas in pa seveda, če sploh že v štartu začutim, da imam v rokah napravo, ki ima morda malo višji potencial - v tem primeru je to najvišji model Prestigio blagovne znamke GPS naprav. Prestigio blagovna znamka se je zadnje čase že večkrat omenila v različnih postih in temah, zato sem hitro vrgel oko nanjo, saj na slovenskem trgu še ni ravno velike izbire wince navigacij z najvišjimi sistemskimi specifikacijami v kombinaciji z vrhunskim navigacijskim softwerom, oz vsem bolje znanim kot iGO Primo. Ta naprava združuje ravno to kombinacijo!



Specifikacije:
GPS Chipset: .....SiRF Atlas V, 500MHz (2 jedrni) ARM11 CPU
RAM......................128 MB
Notranji spomin..4 GB
Flash Card...........Supported up to 8GB Micro SD/Micro SDHC Card
Zaslon..................5" TFT Color, 800x480, 350cd/m^2
OS.........................Microsoft Windows CE 6.0
Baterija.................Lithium Ion Polymer (1250 mAh)
FM
Bluetooth
Senzor svetlobe

Vključeni Dodatki:
Prestigio Smart univerzalni nosilec
Avto polnilec
USB kabel
Pisalo Stylus
Navodila za uporabo
CD medij s programsko opremo ActiveSync
Etui

Dimenzije & Teža:
Globina 10.5 mm
Višina 86 mm
Širina 135 mm
Nominalna Teža 0.166 kg
Garancija v Sloveniji: Da
Trajanje Garancije (meseci): 24 mesecev
*********************************************************************

Dizajn
Ko sem napravo prvič prijel v roke, sem najprej pomislil na to, da naziv blagovne znamke Prestigio (vsaj v tem primeru) upravičuje končni izdelek, ki res izgleda prestižno. Naprava je tako po teži, dimenzijah in tudi po videzu skoraj identična mojemu WayteQ-u xTAB 50, katerega design mi je bil prav tako zelo všečen že na prvi pogled, zato lahko tudi tej napravi brez dlake na prstu pripišem čisto petico za ta aspekt! Edino kar me je mogoče malo zmotilo je gumb za vklop in izklop, ki na zgornji desni strani "štrli" iz ohišja torej ni poravnan z zgornjo linijo, kot ima to elegantno rešeno Wayteq. Je pa po drugi stani seveda to praktična prednost, saj ga s prstom takoj začutiš.
Naslednja zadeva, ki sem jo povlekel iz škatle je bil nosilec. Priznam, da sem bil rahlo zmeden, saj takšnega patenta še nisem videl. Nekako se ne morem odločiti ali nosilec res sovpada v "prestižni" del navigacije ali ne. Zmotilo me je predvsem to, da je potrebno del nosilca dejansko zalepiti (s priloženim stickerjem) na hrbtno stran same naprave. Presodite sami:


Če želimo kdaj spoje nosilca pritrditi bolj na tesno, moramo za to uporabiti mini imbus ključ, ki je elegantno skrit v sredinskem členu nosilca.

Na dnu škatle me je poleg lične usnjene torbice čakal še stylus (palčka) za tipkanje po zaslonu. Zakaj le ta, tako kot je to praksa na večni podobnih naprav, ni vpet v samo ohišje, ve samo proizvajalec. Če je pri neuporabi ločen od ohišja, je seveda velika verjetnost izgube, čeprav to sploh nebi bil hendikep, saj je zaslon iz kaljenega stekla prava vaba in užitek za prste in tudi iz teoretičnega vidika ni nikakršne potrebe po stylusu.

Programska oprema
Ko napravo prižgemo, se, kot je to praksa pri vseh WinCE 6.0 napravah podobnega kova, zažene osnovni shell oz meni, kjer imamo poleg ikone za GPS še kup drugih programov in funkcij. Prestigio 5700BTFMHD je najvišji model v seriji, zato nam poleg standardne multimedijske podpore (Glasba, Video, Slike, Besedila) ponuja še funkciji Bluetooth z DUN in FM. Oboje sem stestiral in deluje brez problemov. S sogovornikom sva se slišala jasno in glasno.
Naprava ima tudi vgrajen senzor svetlobe, ki samodejno uravnava svetlost ekrana, glede na naravno svetlobo v okolici. Osebno to funkcijo tudi na svojem WayteQ-u vedno izklopim in nastavim na ročno + najvišjo svetlost, saj v nasprotnem primeru v direktni sončni svetlobi vsaj za moj okus, zaslon ni dovolj svetel.
Plus gre tudi odprtemu operacijskemu sistemu, kar pomeni, da lahko sami zamenjamo navigacijski softwer brez dodatanih odklepanj in frustracij. Samo pokažemo pot do navigaciskega programa, ki ga želimo uporabljat in zadeva je končana.

Navigacijski program
Kot sem napisal že v uvodnih stavkih, je to ena redkih naprav, ki se dajo kupiti pri nas, z naloženo originalno programsko opremo iGO Primo. Na napravi je naložena verzija 1.1 (8.5.11.193472), kar je morda malo presenetljivo, saj sta od te verzije do danes izšli še dve (1.2 in trenutno aktualna 2.0), vendar je treba priznati, da za povprečnega uporabnika ni revolucionarnih in pomembnih novosti. Nameščena verzija je vizualno prirejena za Prestigio in sicer prilagojena je loading in exiting logo slika s Prestigio logotipom, ter nekoliko so spremenjene ikone v samem programu . V osnovi oz v sami kodi pa seveda ni nobenih razlik.


Ker je na napravi uradna verzija programa (ki je seveda tudi všteta v samo ceno), ima vsak kupec, kolikor sem prebral, pravico do enkratne brezplačne posodobitve zemljevidov preko uradne strani https://prestigio.naviextras.com, kjer se registrirate in izvedete to posodobitev. 30 dnevni rok za brezplačno posodobitev začne veljati od trenutka, ko naprava prvič ugleda satelite. Posodobitev je vsekakor priproročljiva, saj so na napravi že kar malo outdatani zemljevidi zahodne Evrope, v mojem primeru NavteQ 2011.Q2 (aktualni trenutno so 2012.Q1), medtem ko pa so za vzhodno Evropo še dokaj aktualni zemljevidi lokalnih proizvajalcev in sicer Topmap 2011.07!
Proizvajlcu morda malo zamerim, da naprava nima opcije TMC antene, saj bi se to od branda, ki se skriva za "prestižnim" nazivom, to vendarle spodobilo! Konec koncev, že moj prvi GPS iGO 683B (letnik 2008) je imel to opcijo!
O ostalih podrobnostih in funkcionalnostih samega Prima ne bom izgubljal besed, saj ga bolj ali manj v svoji odličnosti že vsi poznate!

Testiranje in benchmark
Ker imam v predalu svojega Wayteq-a x960BT, ki je po specifikacijah skoraj identičen Prestigiu 5700BTFMHD, sem seveda izkoristil priložnost, da naredim nekaj preprostih primerjav v delovnem okolju:

1. Avtonomija baterije:
Obe napravi sem napolnil do konca, nastavil svetlost na max ter uporabil dnevno shemo. V zaprtem prostoru sem jima dal nalogo, da me s simulacijo pripeljata kar se da daleč, samo z baterijo. Rezultat:
- Wayteq x960BT: 2h 35 min
- Prestigo 5700BTFMHD: 2h 31 min
(res zanimivo, kako sta istočasno začela spuščati dušo)

2. GPS signal:
Oba sem nesel na zrak, da sta vsak po svoje ulovila svoje satelite. Tukaj je bil čas seveda popolnoma različen in neprimerljiv, saj je imel Wayteq prednost, ker je že imel zapise o zadnjih lokacijah satelitov, medtem ko je Prestigio prvič ugledal luč sveta, zato je pri prvem iskanju porabil debelih 7 min. Nato sem oba nesel nazaj v zaprt prostor in spet po dveh urah ponovil vajo na prostem, tokrat sta imela oba enaka začetna izhodišča. Rezultat:
- Wayteq x960BT: 33 sekund
- Prestigio 5700BTFMHD: 23 sekund (malenkost hirejši torej)

3. Hitrost izračunavanja poti:
Na oba sem naložil popolnoma enako konfiguracijo softwera in sicer iGO primo 2.0 s komplet Evropo (Teleatlas 2012.12). V ta test sem vključil še android verzijo iGO Primo, ki ga imam na svojem Samsungu Galaxy Ace-u, da dobimo boljšo predstavo, česa je sposoben Primo na Android platformi srednje-cenovnega mobilnika. Odločil sem se, da grem v Španijo - Madrid (2223 Km dolga pot), vsi z isto izhodiščno točko in ciljem. Časi izračuna poti:
- Wayteq x960BT: 1min 23 sek.
- Prestigio 5700BTFMHD: 1min 30 sek.
- SG Ace: 9 sek!!! (mhm, tudi jaz sem bil presenečen)

Zaključki
Menim, da je naprava izpolnila moja pričakovanja in da tudi realno izpolnjuje vse naloge v okvirih, ki ji jih narekujejo sistemske specifikacije. Cenovno je prav tako konkurenčna, saj ne smemo pozabiti, da je na njej uradno nameščena verzija iGO Primo programska oprema z zemljevidi celotne Evrope. Torej napravo priporočam vsem, ki bi radi kvalitetno in natančno navigacijo naravnost iz škatle, brez dodatnih iskanj in utrujanj "kje, kaj in kako", od vsega tega že precej utrujenemu Janchu...

Ni komentarjev:

Objava komentarja