Translate

Splošna terminologija tovarniško vgrajenih sistemov


Splošno
Kot vemo imajo različne avtomobilske znamke z malo višjo serijsko opremo, vgrajene tudi navigacijske sisteme (OEM), integrirane v konzoli in ti seveda lepo sovpadajo z notranjim interjerjem ter nam nudijo dodaten občutek udobja. Ti sistemi se nekoliko razlikujejo od klasičnih PNA/PDA navigacij, kot jih poznamo v smislu Garmina, iGO, Tomtom ipd, katere uporabljamo samostojno kot navigacijski pripomoček na vetrobranskem steklu. Razlikujejo se predvsem v smislu uporabniškega vmesnika, ter načinu same uporabe. Večinoma imajo ti sistemi še vedno zemljevid samo v 2D načinu, ter pust uporabniški vmesnik. Prav tako v večini ni podpore v SLO jeziku. No ja, dejstvo je, da novejši, kot je letnik vozila, bolj sofisticirano navigacijo lahko pričakujemo. V prestižnejših znamkah kot so BMW, Audi, VW so od letnika 2010 dalje, tudi te navigacije prestižnega izgleda in temu primerno cenovno umeščene. 
Največji fenomen v tem segmentu navigacijskih sistemov ostaja to, da obstaja zares neverjetno veliko število tipov in to celo znotraj istih znamk avtomobilov. Za primer: Renault Scenic 2009 ima navigacijski sistem Carminat in sicer je le ta možen v treh različicah - CD, DVD ali SD (pozor - isti letnik!). In še veliko je podobnih primerov zato je razumevanje vsega tega za laike precej oteženo, sploh ko se začnemo spuščati globlje v detajle..

Pokritost
Če primerjamo originalno vgrajene navigacijske sisteme v različnih avtomobilih, za katere ob nakupu novega (seveda ob toplem priporočilu na promet plačanega prodajalca), laično doplačamo veliko vsote denarja, primerjamo s tistimi, ki jih kupimo kot cenovno vsem dostopen pripomoček za na šipo, kmalu ugotovimo, da smo morda vse skupaj pošteno preplačali, sploh, če nam še sosed za povrh pove, da je v Lidlu kupil navigacijo za 60 eur, ki ga je pripeljala točno pred domača vrata, medtem ko v vašem avtomobilskem sistemu za isti naslov ni bilo možno najti niti ulice, kaj šele hišne številke! Nerazumljivo!
Potrebno se je zavedati, da so te navigacije oz. natančneje zemljevidi, za nas in predvsem naše južnejše sosede, še vedno nekaj korakov za komercialnimi navigacijami, ki jih poznamo pod imeni Garmin, iGO, Tomtom itd...Upravičeno se vprašamo zakaj le, saj pa smo za ta luksuz plačali veliko?! Odgovor je enostaven - Avtomobilski lobi in povpraševanje po teh sistemih generalno na trgu oz. regiji! Na srečo gre tukaj nam slovenceljnem na roko naša slovenska mentaliteta, ki nam narekuje dober avtomobil z vso opremo in že bolj ali manj spadamo med bolje pokrite države, zato nas oba globalna proizvajalca zemljevidov v kartografski industriji Navteq in Tom Tom, jemljeta enakopravno z vsemi ostalimi bolje razvitim državam centralne Evrope oz EU. Druga zgodba pa je žal bivša juga, kjer je Hrvaška sicer po večini še vključena v karto, vendar s približno 28-54% pokritostjo, medtem ko Bosna, Srbija in ostale skrajno južne države po večini sploh niso pokrite ali pa so v posodobitve zajete zgolj glavne ceste.

No, da ne bo napačne predstave je vsekakor potrebno korektno poudariti, da imajo nekatere avtomobilske znamke svoje navigacije na visokem nivoju pokritosti, ki jih lahko skoraj enakopravno primerjamo s komercialnimi. Razlog je v tem, da izpod šablone HERE (bivši Navteq) pridejo v najkrajšem možnem času tudi v digitalno obliko za različne platforme avtomobilskih sistemov (Audi, BMW, VAG, Mercedes, Citroen-Peugeot, Renault...). 

Cenovna politika
Dobro je, da vemo osnovno pravilo, kar se tiče cenovne politike pri uradnih posodobitvah in sicer, za tovarniško vgrajen navigacijski sistem smo konkretno (do)plačali in temu primerno bomo v prihodnosti plačevali tudi posodobitve, to je pač treba vzeti v zakup. V tem segmentu navigacij žal ni tako, kot smo dandanes vajeni ob nasičenem trgu komercialnih GPS naprav, kjer z nekaj malega doplačila ob nakupu nove navigacije dobimo zraven še lifetime (doživljensko) brezplačno posodobitev zemljevidov. Ne, tukaj so cene precej višje in se gibajo v povprečju od 150-600 eur za enkratno posodobitev, pač odvisno od znamke avtomobila oz tipa vgrajene navigacije. Ta znesek se seveda računa na letni ravni, saj posodobitve zemljevidov izhajajo predvidoma 1x letno. Velja omeniti tudi to, da je v nekaterih primerih potrebno ob posodobitvi računati še dodaten strošek za izvedbo na original servisu, saj je potrebno bodisi hkrati posodobiti še programsko opremo ali pa je potrebna dodatna koda za aktivacijo, kot je primer za BMW Professional in Business naigacijo od 2009 dalje.

Piratiziranje
Verjamem, da bi to znal biti najbrž najbolj zanimiv odstavek za vse, ki vam ti posegi niso znani a imate tovrstne ambicije, glede na to, da imate v avtomobilu original vgradno navigacijo za katero niste pripravljeni plačevati zneskov uradnih posodobitev. V tem kontekstu se v podrobnosti in detajle ne bom spuščal, saj je moj blog zgolj informativne narave in ni usmerjen v gusarsko izobraževanje  Napisal bom samo to, da je veliko takšnih sistemov, ki kopije pod nobenim pogojem ne sprejmejo, veliko je takšnih, za katere so potrebni posebni "prijemi" in pogoji, je pa seveda tudi nekaj takšnih, katere je možno povsem enostavno naplahtati s kopijo..

Ni komentarjev:

Objavite komentar